אוטומציית הדפסת הזמנות לאתר איקומרס

בפרויקט מהפכני עבור פלטפורמת מסחר אלקטרוני, ביצענו מהפכה בצורת העיבוד והטיפול של החברה בכל הקשור לתפעול הזמנות. החברה מוכרת מוצרי צריכה לפי ערים ובכל עיר בה היא פעילה, יש מחסן. בכל מחסן יש איזורים ובכל איזור יש לפחות מדפסת אחת. החברה דרשה פתרון חלק ואוטומטי על מנת להדפיס במדפסות 80 מ”מ את פרטי ההזמנה במחסן לטובת תהליך הליקוט והמשלוח. באמצעות השימוש החדשני ב- Python ליצירת קבצי ההדפסה ו- NodeJS לנצח על כל המערכת, הצגנו מערכת שלא רק הפכה את התהליך לאוטומטי אלא גם הבטיחה מעקב על כל הזמנה מהרגע שנכנסה למערכת ועד הרגע שהשליח מסר את החבילה. המערכת הגבירה משמעותית את יעילות תהליך הליקוט והמשלוח כמו גם את שביעות רצון הלקוח.

רקע

הלקוח שלנו עמד בפני אתגר: תהליך ליקוט ושילוח מסורבל וידני אשר גרם לעיכובים בסיפוק הזמנות, טעויות במשלוח ובמוצרים וחוסר יעילות באופן כללי. לא רק שהתהליך הידני צרך הרבה משאבים מהחברה אלא גם השפיע לרעה על חוויית הלקוח. מתוך הכרה בצורך בשינוי, הלקוח נעזר במומחיות שלנו לאוטומציה וייעול בעזרתה על מנת לייעל את תהליך סיפוק ההזמנות שלהם.

מטרות

  • להפוך את תהליך הליקוט והשילוח לכמה שיותר אוטומטיים תוך התחשבות במספר מרלוגים
  • ביצוע הדפסות במדפסות הנכונות, באיזור הנכון, במחסן הנכון ובזמן הנכון (שעה לפני מועד שליחת ההזמנה בין אם הזמנה מיידית או מתוזמנת)
  • הטמעת מערכת התראות אשר תתריע במידה והזמנה לא הודפסה או שהייתה תקלה במערכת

גישה

תוך שימוש באתר ה- WooCommerce של הלקוח, התחלנו לייצר פתרון חזק ויעיל. בעזרת סקריפט Python המרנו את ההזמנה מהאתר לקובץ המתאים להדפסה במדפסת 80 מ”מ ובעזרת NodeJS, ניצחנו על המערכת וניהלנו באופן ידני את כל תהליך ההדפסה, כולל תקשורת בזמן אמת עם סקריפט הפייתון באמצעות טכנולוגיית WebSocket. למרות שנתקלנו באתגר עם המדפסות שלא כללו API בעזרתו יכולנו להדפיס דרכן בקלות, יצרנו סקריפט הגדרה חד פעמי המבטיח אינטגרציה חלקה עם המערכת שלנו. כדי לפשט את הניהול, על מחסן צויד במחשב אשר תיקשר עם כל המדפסות באותו מחסן ושימש גם כעמדת ניהול עבורן.

תוצאה

הפתרון שלנו סימן אבן דרך משמעותית בהתייעלות התפעולית של הלקוח. תהליך האוטומציה שיצרנו לחברה עבור תהליך הליקוט והשילוח צמצם משעותית טעויות ידניות, זירז את זמני העיבוד והוביל לשיפור ניכר בשביעות הרצון של הלקוחות ובסיפוק המשלוח. ההוספה של מערכת ניהול המדפסות העניקה ללקוח את האפשרות לזהות ולטפל במהירות בכל בעיית הדפסה והוסיפה שכבה נוספת של אמינות לשירות.

מסקנות עיקריות

  • אוטומציה משמשת ככלי קריטי באופטימיזציה של יעילות תפעולית וצמצום שגיאות
  • השילוב של פתרונות טכנולוגיים שונים דורש תקשורת ותיאום יעילים להצלחת הפרויקט
  • הטמעת מערכות מעקב משפרת את זיהוי ופתרון הבעיות ומבטיחה אופן עבודה חלק יותר
  • פתרונות יצירתיים, כמו למשל סקריפט ההגדרה החד פעמי שיצרנו, יכולים לתת מענה יעיל למגבלות החומרה ואתגרי ההתממששקות
  • מתן מערכת ניהול למדפסות בכל מרלוג מפשט את המורכבות התפעולית ומשפר את השליטה בהן

לסיכום

בפרויקט הזה, ניתן לראות בבירור את הכוח של אוטומציה וחדשנות טכנולוגית בצורה בה הם עוזרים לייעל תהליכים פשוטים ומורכבים ביומיום של העסק. בעזרת אמצעים טכנולוגים שונים, סיפקנו פתרון שלא רק עמד בציפיות של הלקוח שלנו אלא עלה עליהן והציב סטנדרט חדש למצוינות תפעולית במסחר אלקטרוני. המסע שלנו בפרויקט זה הדגיש את החשיבות של הסתגלות, תכנון אסטרטגי והחתירה הבלתי פוסקת ליעילות בסביבה העסקית של היום

לעוד פרויקטים לחצו כאן

פרויקטים נוספים

WordPress Popups Plugin

תוסף פופאפים לוורדפרס

אחד הלקוחות שלנו הגיע עם דרישה לתוסף פופאפים לוורדפרס בשביל האתר שלו. לפני שפנה אלינו עם הבקשה לתוסף פופאפים מותאם אישית לוורדפרס, אמר שבדק המון תוספי פופאפים מהמגוון הרחב הקיים

המשך קריאה...